04. Въведение в RFlow Collector v3.0

Здравейте,

Днес съм решил да ви въведа в една много готина програмка, която можете да си качите на сървъра или просто на лаптопа/домашната настолна машина и да видите, защо в действителност ви е толкова бавен интернетът или просто от любопитство, кой колко дърпа от световната мрежа.
На мен ми се случи някой да ми източва целия трафик и просто бях принуден да измисля нещо, което да не изисква да си правя сървър. Търсеики в нета какво може да се измисли се натъкнах на RFlow Collector v3.0, една напълно безплатна програмка с отворен код, която е измислена специално за DD-WRT, или операционна система с възможност за добавка на тази. Инсталирането като основа ми хареса изключително много. Всичко става точно за 2-3 минутки (ако не сте решили да си правите база данни на сървър и т.н.). Днес ще ви покажа само, от къде можете да си я изтеглите и да си я вържете към рутера, без да задълбавам.


Първото нещо, от което се нуждаете, е рутер, поддържащ DD-WRT, от версията 21 и нагоре на DD-WRT. След това ви е нужно да си изтеглите и RFlow Collector v3.0 или някоя по стара версия, ако тази не ви допада. След това влизате в рутера http://192.168.1.1/ и отивате в секцията Services, скролвате надолу и на едно място трябва да има RFlow / MACupd. Отивате на Enable, както на RFlow, така и на MACupd. След това задавате адреса на сървъра (т.е. в моя случай на лаптопа ми), настройвате коя мрежа искате да следите (т.е. само лан или безжичната ви мрежа, или и двете) и в какъв интервал да се актуализира.
Внимание!!! Аз оставям портовете както са настроение.
След това скролвате още по-надолу и натискате бутона Apply Settings и след това Save.

Като цяло би трябвало вече да сте готови и трябва само да пуснете RFlow Collector и всичко би трябвало да си тръгне.

P.S.: Ако имате някакви въпроси, винаги можете да се обърнете към нашия екип. Ще се пробваме в най-скоро време да ви отговорим.

Comments

Popular posts from this blog

11. Linksys WRT54GL v1.1 MMC/SD MOD & Cooler MOD

13. WRT54GS v1.0 & WRT54G v2.0 MMC/SD MOD

08. Install and configure DD-WRT on WRT54GL v1.1