13. WRT54GS v1.0 & WRT54G v2.0 MMC/SD MOD

И тъй като от доста време не сте виждали някои нов SD/MMC мод за някой стар WRT54G/GS рутер, сега имам честта да ви представя ветерана на GS серията на WRT54 рутерите, а именно версия 1.0. Това е първият SpeedBoost рутер на Linksys. За повечето хора това не е кой-знае какво, но за хората, които знаят какво има на платката му е доста ценна находка. Рутера е с 8 MB FLASH и 32 MB RAM, което му позволява да се качи версия Mega на DD-WRT. Заради чипсета си - BCM4712, най-добре работи с VINT версиите на софтуера (ако се чудите какво е това, прочетете една от статиите ни по-долу, в която е разяснена разликата между VINT i NEWD). За съжаление моят WRT54GS не може да бъде overclock-нат и винаги, когато съм опитвал да го направя се е налагало да го съживявам чрез tftp от мъртвите (нещо, за което предполагам, че в скоро време ще може да прочетете при нас), но смея да твърдя, че дори и без допълнително забързване работи страхотно със своите скромни 200MHz!

Този рутер е точно копие на WRT54G v2.0, с едно миниатюрно изклучение – изходните точки на процесора са леко променени и това ме доведе почти до нервна криза, защото не успях да намеря друг мод, който да направя на моя GS. Платките изглеждат еднакви, но повярвайте ми не е точно така. Докато не го знаех трябваше в http://192.168.1.1 на администраторската страница, да вписвам собственоръчно номерата на точките за които съм запоил картата (DI, D0, CLK, CS), а и когато картата работеше, всички лампички на рутера светеха перманентно. Именно това ме изнервяше, но няма страшно – с четенето идва и решението и аз намерих моето.

Сега към същинската част. Няма да ви разяснявам от къде съм набавил CardReader и как съм го разпоил, така че директно ще видите разпоения вариант и как той трябва да бъде поставен към платката на рутера. Както винаги са ни нужни 7 пина от картата, като 2 от тях са вързани един за друг (GND):
След като знаете как са изходите на картата (впрочем при всички такива SD карти са така и няма да се променят никога) може да ги свържем към платката за да заработи. Ясно и отчетливо съм показал кое къде отива и ви съветвам и вие да направите същото.

За WRT54GS v1.0:


За WRT54G v2.0:


Отново: Платките на двата рутера са напълно идентични като визия, но има леко раминаване, когато става на вапрос за добавяне на SD карта! При PR3 на платката, гледайки така, че FLASH чипа на Intel да е от долната страна, 2-ри и 3-ти пин от четирите от долната страна на чипът „620“ (именно тези, които съм показал), са разменени. За WRT54GS v1.0 последователността на свързване е - DI, DO, CLK, а при WRT54G v2.0 е - DI, CLK, DO.
Готовият вариант на моя WRT54GS v1.0 рутер изглежа по този начин:



След като сте запоили всички кабелчета, поставили сте картата (която аз преди това принципно форматирам на ext2), е време да влезнете в http://192.168.1.1 и от Administration страницата, да дадете „enable“ за MMC/SD картата и да рестартирате рутера. Стискате палци за около минута-две и се наслаждавате на страхотния ви стар рутер с чисто нова памет!

Comments

Popular posts from this blog

11. Linksys WRT54GL v1.1 MMC/SD MOD & Cooler MOD

08. Install and configure DD-WRT on WRT54GL v1.1